Найдите нас на фейсбуке

среда, 28 апреля 2021 г.

Реакция армян Израиля на признание Джо Байдена Геноцида армян: ссылки на основные статьи, репортажи, видео интервью...

 🇦🇲⤵️ Из сообщения Union of the Armenian Communities in Israel  с некоторыми дополнениниями от нашей редакции.

Вследствие признания президентом США Джо Байденом Геноцида армян, различные СМИ в Израиле пожелали обратиться за интервью у представителей армянской общины Израиля и узнать точку зрения израильского армянина по этому вопросу. Нельзя не приветствовать растущий интерес мировых и местных СМИ к армянской общине Израиля. Надеемся, что голос армян был услышан и будет услышан впредь. Предоставляем вам ссылки на основные статьи, репортажи и видео интервью.

Интервью Арута Багамяна (председателя Армянского национального комитета Иерусалима и со-председателя амуты) для телеканала i24NEWSEnglish 

i24NEWS en Français - כריסטינה מובססיאן Cristine MovsesYan

Перевод с французского на армянский и на иврите по просьбе наших читателей

Thanks to  Mara Gyulkhasyan, for translation!

1 հարց- Արդյոք Բայդենի հայտարարությունը անակնկա՞լ էր ձեր համար

Քրիստինե- իհարկե դա ուրախ անակնկալ էր թե Իսրայելի թե աշխարհի բոլոր հայերի համար: Մենք հույս ունեինք և վաղուց սպասում էինք դրան: Շատ ուրախ ենք որ Բայդենը ընտրեց արդարության ճանապարհը

2 հարց-Ապրելով Իսրայելում  դուք հավանաբար կցանկանայիք որ Իսրայելը նույնպես հետևեր մյուս երկրների օրինակին, ինչպես դա արեց ԱՄՆ ը: Արդյո՞ք դուք հասկանում եք թե ինչու Իսրայելը դա չի անում

Քրիստինե - այո, ես Իսրայելի քաղաքացի եմ, 9 տարեկանից ապրում եմ Իսրայելում, զինծառայություն եմ անցել այստեղ, երեխաներս ծնվել են այստեղ, մենք իհարկե սպասում ենք որ Իսրայելի  կառավարությունը ընդունի հայկական ցեղասպանությունը,բայյց Թուրքիայի հետ բարդ քաղաքական հարաբերությունների և Մերձավոր Արևելքում տիրող իրավիճակի պատճառով Իսրայելը հրաժարվում է դա անել, թեև մենք գիտենք որ հրեա ժողովուրդը գիտի և խոսում է այդ  ցեղասպանության մասին, բայց մենք սպասում ենք մեր կառավարությունից որ նա առաջինը խոսի այդ մասին, դա շատ կարևոր է մեր համար: Հրեա ժողովուրդը որ անցել է տառապանքի և հալածանքների միջով, պետք է մի կողմ դնի քաղաքականությունը և անցնի բարոյականության, արդարության կողմը, մենք 2 ազգեր ենք որ պետք է գոյակցենք:


מראיין: נמצאת איתנו קריסטינה מובססיאן, יושבת ראש עמותת "איחוד הקהילות הארמניות בישראל".

איך את מרגישה עם ההצהרה החשובה של נשיא ארה"ב מר ביידן, זאת היתה הפתעה בשבילך? חדשות טובות?

קריסטינה: כמובן שהופתענו, בקהילה שלנו כמו גם בכל הקהילות הארמניות בעולם,

זה משהו חשוב שחיכינו לו כבר זמן רב, משהו שאיחלנו שיקרה כבר מזמן, אנו שמחים על זה שהנשיא ביידן בחר בצד של הצדק.

מראיין: את חיה בישראל, ואני מאמין שאת רוצה שישראל תצטרף לאותה הדרך אבל זה עדיין לא קרה. האם את מבינה למה ישראל לא מצטרפת לאותה הדרך, למדינות שהכירו בשואה הארמנית, כדוגמת ארה"ב?

קריסטינה: נכון, אני ישראלית, אני נמצאת בישראל מגיל 9, שירתתי בצבא, אני חיה בארץ, הילדים שלי נולדו כאן, ובטח שאנו מחכים ומצפים מישראל להכיר בשואה שלנו. אבל בגלל עניינים פוליטיים, ויחסים מסובכים עם טורקיה, והמצב הכללי במזרח התיכון, ישראל מסרבת להכיר, למרות שיש הרבה קולות של אזרחים שמדברים על השואה בגלוי, אבל מהממשלה עדיין לא הגיעה ההכרה הרישמית.

זה מאוד חשוב לנו, דווקא ישראל, שעברה סבל נורא(שואה), ורדיפות במשך שנים, צריכה לרגע לשים את הפוליטיקה בצד, ולעמוד לצד המוסר.

מראיין: האם הצעדים שהקהילה הארמנית בישראל נוקטת במשך שנים בכדי לדחוף את נושא ההכרה עוזרים? האם יש לכם הארמנים אוזן קשבת מפוליטיקאים בממשלת ישראל?

קריסטינה: יש כמה קולות בכנסת, יש פה ושם קצת תמיכה מפוליטיקאים, זהבה גלאון יושבת ראש סיעת מרץ לשעבר איתנו,גם יאיר לפיד ,זה נושא שאנחנו צריכים לדחוף קדימה,אנחנו תמיד עוקבים אחר ההתפתחויות הפוליטיות כאן בארץ,

אני מלאת תקווה, ומקווה שבסוף תגיע ההכרה הרישמית ושהצדק ייעשה.

זה מאוד חשוב לנו, גם כארמנים וגם כישראלים, זאת בושה לא להכיר בשואה שלנו.

מראיין: העובדה שארה"ב נקטה בעמדה הזאת ויצאה בהצהרה הזאת, זה מאוד חשוב, האם את חושבת שזה ישנה את עמדת טורקיה בנושא? האם לדעתך זה ישפיע או שגםמעם הלחץ האמריקאי שום דבר לא ישתנה?

קריסטינה: יש מדינות מערביות שכבר הכירו בשואה, צרפת, קנדה, גרמניה, הרעיון הוא להפעיל לחץ על טורקיה. בראש ובראשונה טורקיה חייבת להכיר בשואה, כדי שדבר כזה לא יחזור לעולם ועל שום עם אחר. אני מקווה שארה"ב מספיק חזקה כדי להפעיל לחץ על טורקיה.

מראיין: האם הקהילה הארמנית חיה לה באושר בישראל?

כן, אני הגעתי לישראל בגיל 9, שירתתי בצבא, אני מאוד אוהבת את ישראל, אני חלק מישראל, מהתרבות הישראלית, אבל אנחנו תמיד נשארים ארמנים, ממשיכים עם המנהגים, שומרים על המסורת שלנו.

זמן ישראל - הארוט ברמיאן

CNN - ג'ורג' הינטיליאן

ynet - s והאגופ דג'רנזיאן Hagop Djernazian

i24NEWS English - דיאנה גלסטיאן Diana Galstyan

כאן ב - ירון וייס Yaron Weiss והאגופ דג'רנזיאן Hagop Djernazian

וואלה! - סרג' בידויאן 

אתר החדשות דבר - כריסטינה מובססיאן

ערוץ הכנסת - הארוט ברמיאן Harout Baghamian

דמוקרטtv - הארוט ברמיאן Harout Baghamian Harout Baghamian

 Israelhayom - נעמי נלבנדיאן

N12 radio אחד ביום

 The Times of Israel

גלי צה"ל

רדיו א-שמס


Хотим также в обязательной форме в этом архиве сохранить это событие "Memorial Evening and Symposium on the Armenian Genocide" с участием великого геноцидоведа Исраеля Чарни.

P.S

Интересно также - не пропустите и послушайте запись лекции Йоава Авнона  

В продолжении темы сильно рекомендуем и советуем прочитать статьи: посмотреть репортажи.

1. Память - начало, не имеющее конца †

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий